Mystery Guest Research | excap

Creëer impact met Mystery Guest Onderzoek

Word koploper in beleving en prestaties.

Contacteer excap

Service en verkoop laten groeien.

Mystery guest onderzoek heeft zich bewezen als onderzoeksmethode om service en verkoop te laten groeien.

Met de inzet van de ervaren mystery guests of mystery shoppers van excap beoordeel je de hele customer journey. Van winkel tot webshop, van telefoon tot chat, van e-mail tot gehele digitale klantreis. Naast objectieve factoren meet je in hoge mate de beleving van jouw klant. We kijken hierbij nadrukkelijk naar de emotie die een bepaalde ervaring oproept. Zo leer je hoe het echt voelt om in de schoenen van je klant te staan, en waar het schoentje knelt. Excap is uniek in de combinatie tussen de uitvoering van onderzoek en ondersteuning bij de implementatie van je onderzoeksresultaten. Dankzij onze ervaring als marktleider in de Benelux, verrijken wij je onderzoek met kennis en expertise in verschillende sectoren.

Infographic Sales & Services

De 6 stappen van het mystery guest onderzoek

  1. Samen met jou bepalen we het onderzoeksdoel en het type onderzoek (mystery shopping, mystery calling, mystery e-mailing, online mystery shopping, mystery shopping met directe feedback, ...)
  2. Op basis hiervan stellen we een uitgebreide vragenlijst en briefingsdocument op.
  3. We selecteren en briefen de juiste mystery shoppers op basis van jouw gewenste profiel.
  4. Tijd voor het onderzoek: we meten zoveel mogelijk ‘in het moment’.
  5. Ons researchteam analyseert de uitkomsten en vertaalt ze naar een heldere rapportage.
  6. Tijd voor impact: we geven je gericht advies en stellen je activatieplan voor.

Organisaties als de jouwe doen daarnaast vaak een beroep op excap om hen te ondersteunen bij de activatiefase en bij het uitvoeren van feedback mystery shopping. Daarbij krijgt je medewerker 1-op-1 feedback op zijn interactie met de mystery guest of mystery shopper.

 

> Bekijk infographic van het stappenplan >

De 5 voordelen

  1. Mystery guest onderzoek is een goede verdieping op kwantitatieve data.
  2. Eén methode om de hele journey te meten.
  3. Maatwerk inzet: specifieke doelgroepen, specifieke mystery shoppers.
  4. Online mystery shopping: specifieke aandacht voor je digitale klantreis.
  5. Dé manier om medewerkers van toepasbare feedback te voorzien

Wat je van excap mag verwachten

  • Overzichtelijk voorstel: type onderzoek, aantal bezoeken, gewenste profiel van de
    mystery guest of mystery shopper, looptijd, budget, rapportering
  • Uitbreiding naar internationaal onderzoek in alle Europese regio’s
  • Strakke communicatielijnen: 1 projectteam o.l.v. project manager per onderzoek
  • Onderzoeksexpertise: inzetbaar voor elke branche (sector)
  • 24/7 instant inzicht: 24/7 opvolging van de metingen dankzij heldere online dashboarding tools
  • Onbeperkte toegang tot bijna 20 jaar ervaring in onderzoek, advies en activatie
  • Testimonial Rituals voor excap
  • Testimonial Iqvia voor excap
  • Testimonial Edenly voor excap
Logo's Klanten

Activatie door Consultancy

Excap helpt jouw organisatie bij het vormgeven van een experience strategie waarin jouw klant de basis vormt en jouw medewerkers hun meest waardevolle werk realiseren.

Om een geweldige klant- en/of medewerkersbeleving te kunnen realiseren is het van belang om bewustwording te creëren binnen de organisatie ten aanzien van de impact van customer experience op klanten én de organisatie.

consultancy
  • Yves Van Dorsselaer

    Managing Director

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Het is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden uitgestuurd om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, verkrijg je nieuwe inzichten om de juiste stappen te nemen in de optimalisatie van processen. >Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed gamma aan onderzoeken. We kunnen ze best indelen in 3 grote categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij deze laatste, gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. > Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De ganse buyer journey wordt uitgetest, tot en met het effectief retourneren van de aankoop. > Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij een mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt tot een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture waarbij bewuste en onbewuste emoties worden gecapteerd bij elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering & Rapportage. Daarbij geldt dat de post voor uitvoering de grootste is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit en lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. > Meer weten

  • Biedt excap ook audits aan?

    Ja, een audit onderscheidt zich van mystery guest onderzoek door zijn objectief en feitelijk karakter. Er wordt gecontroleerd of iets voldoet aan de opgelegde norm (netheid, infrastructuur, ...). Daarbij is een auditeur meestal niet incognito maar maakt hij zich bekend. > Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op Cx en Ex?

    Dankzij de innovatieve rapporteringtools en de frequentie van de metingen, verwerf je inzicht in de resultaten om vervolgens actiegerichte conclusies te gaan formuleren. Jouw impact wordt : hogere klanten- en medewerkerstevredenheid én hogere omzet. >  Customer Experience

  • Wat is het verschil tussen kwalitatief- en kwantitatief onderzoek?

    De customer en/of employee experience van je klanten en medewerkers in kaart brengen kan je door middel van zowel kwalitatief- als kwantitatief onderzoek.

    Waar kwantitatief onderzoek zich voornamelijk richt op het verzamelen van gestandaardiseerde gegevens op grote(re) schaal, biedt kwalitatief onderzoek een diepgaand begrip van de individuele ervaringen en emoties van klanten en medewerkers. Meer weten >

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek ?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. Een teamlid kan live de resultaten en de voortgang van het project volgen. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kan raadplegen en dat je de rapporten kan exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer data van hun klanten. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen zodat overkoepelende inzichten ontstaan om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact zorgden.

  • Verzorgt excap mystery guest onderzoek ook buiten de Benelux?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten, voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten) maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. >  Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt per kwartaal plaats maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. > Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag je jezelf vanaf dan mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery Shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik aanspraak maken op de KMO-portefeuiile?

    Ja, dat kan zeker omdat excap een erkend dienstverlener is door het Agentschap Innoveren en Ondernemen.  Meer weten > 

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?